המדריך למקצועות שכדאי ללמוד אחרי הצבא

המעבר משירות צבאי לחיים אזרחיים יכול להיות תהליך מרתיע, במיוחד כשמדובר בהחלטה על מקצועות שכדאי ללמוד לאחר שסיימו את שירותם, חיילים משוחררים מתמודדים לעתים קרובות עם האתגר של זיהוי נתיב קריירה מספק ובר קיימא המתאים לסט הכישורים הייחודי שלהם.  

ניתוח המיומנויות שפותחו במהלך השירות הצבאי 

במהלך שירותם הצבאי, חיילים וחיילות רוכשים מגוון רחב של מיומנויות יקרות ערך שניתן להעביר לקריירה אזרחית. הכרה והבנה של מיומנויות אלה יכולה לעזור לחיילים משוחררים לזהות מקצועות התואמים את נקודות החוזק והניסיון שלהם. חלק ממיומנויות המפתח שפותחו בצבא כוללות: 

מנהיגות ועבודת צוות 

אנשי צבא מוצאים את עצמם לעתים קרובות בעמדות מנהיגות, אחראים על בטיחותם והצלחתם של חברי הצוות שלהם. הם לומדים כיצד להניע, להאציל משימות ולקבל החלטות קריטיות תחת לחץ. יכולות מנהיגות אלה יכולות להיות יקרות ערך במקצועות אזרחיים, במיוחד בתפקידי ניהול. 

פתרון בעיות וקבלת החלטות 

השירות הצבאי כרוך לעתים קרובות בפתרון בעיות מורכבות עם משאבים מוגבלים ואילוצי זמן. חיילים משוחררים חידדו את יכולתם לחשוב באופן ביקורתי, לנתח מצבים ולקבל החלטות שקולות במהירות. מיומנויות פתרון בעיות אלה יכולות להיות מיושמות במגוון קריירות, כגון הנדסה, ניהול פרויקטים וטכנולוגיית מידע. 

משמעת ומוסר עבודה 

הצבא מחדיר לאנשיו תחושה חזקה של משמעת ומוסר עבודה. חיילים משוחררים רגילים לעבוד שעות ארוכות, לעמוד בלוחות זמנים קפדניים ולהשלים משימות בדייקנות. רמה זו של מסירות ומחויבות למצוינות יכולה לשרת אותם היטב בכל מקצוע. 

יכולת הסתגלות וחוסן 

השירות הצבאי דורש מאנשים להסתגל לסביבות, מצבים ואתגרים חדשים באופן קבוע. חיילים משוחררים פיתחו את היכולת להישאר עמידים ולהתגבר על מכשולים, מה שהופך אותם לנכסים יקרי ערך בתעשיות דינמיות ומהירות. 

מיומנויות תקשורת 

תקשורת יעילה היא חיונית בצבא, שכן תקשורת לקויה עלולה להוביל לתוצאות חמורות. הוותיקים למדו להעביר מידע בצורה ברורה ותמציתית, הן בכתב והן בעל פה. מיומנות זו יכולה להועיל במקצועות הדורשים מיומנויות בינאישיות חזקות, כגון מכירות, שיווק ושירות לקוחות. 

משאבי ייעוץ תעסוקתי לחיילים משוחררים 

המעבר משירות צבאי לחיים אזרחיים יכול להיות מאתגר, אך ישנם משאבים רבים זמינים כדי לסייע לחיילים משוחררים לנווט בתהליך. חלק ממשאבי הייעוץ התעסוקתי המרכזיים לחיילים משוחררים כוללים: 

תוכניות ושירותים ממשלתיים 

תוכניות ושירותים ממשלתיים שונים נועדו לסייע לחיילים משוחררים למצוא תעסוקה ולעבור לחיים האזרחיים.

ארגונים ללא כוונת רווח 

מספר עמותות מתמקדות בסיוע לחיילים משוחררים למצוא תעסוקה משמעותית. ארגונים כגון Hire Heroes USA, The Mission Continues ו-Wounded Warrior Project מציעים מגוון שירותים, כולל אימון קריירה, הכשרה לעבודה ואירועי נטוורקינג. 

פלטפורמות ומשאבים מקוונים 

ישנן פלטפורמות מקוונות רבות ומשאבים שתוכננו במיוחד כדי לעזור לחיילים משוחררים למצוא עבודה ולבנות את הקריירה שלהם. אתרים כמו Military.com, VetJobs ו-RecruitMilitary מספקים רשימות משרות, כלים לבניית קורות חיים ועצות לגבי מעבר לחיים האזרחיים. 

הזדמנויות נטוורקינג וחונכות 

נטוורקינג יכול להיות היבט חיוני של מציאת עבודה ובניית קריירה. חיילים משוחררים יכולים להפיק תועלת מחיבור עם חיילים משוחררים אחרים, אנשי מקצוע בתעשייה ומעסיקים פוטנציאליים באמצעות איגודים מקצועיים, אירועי נטוורקינג ופלטפורמות מדיה חברתית. בנוסף, חיפוש חונכות ממישהו שעבר בהצלחה משירות צבאי לקריירה אזרחית יכול לספק הדרכה ותמיכה יקרות ערך. 

מקצועות שכדאי ללמוד אחרי הצבא

לאחר ששקלנו את המיומנויות שפותחו במהלך השירות הצבאי ואת המשאבים הזמינים למעבר חיילים משוחררים, הגיע הזמן לחקור כמה מהמקצועות המובילים ששווה ללמוד. קריירות אלה נבחרו על סמך הפוטנציאל שלהן לצמיחה, שביעות רצון בעבודה ויישור קו עם הכישורים והניסיון של חיילים משוחררים.  

תחום הבריאות והרפואה 

תעשיית הבריאות היא מגזר הצומח במהירות עם ביקוש גבוה לאנשי מקצוע מיומנים. תפקידים רבים בתחום זה מתיישרים היטב עם הכישורים והניסיון של חיילים משוחררים, מה שהופך אותו לאופציה מצוינת עבור אלה המעוניינים לעשות שינוי קריירה. 

1. סיעוד 

סיעוד הוא מקצוע מתגמל המציע הזדמנויות לצמיחה והתמחות. חיילים משוחררים עם כישורי מנהיגות, תקשורת ופתרון בעיות חזקים יכולים להצטיין בתחום זה. בנוסף, תוכניות סיעוד הן לעתים קרובות גמישות, ומאפשרות לחיילים משוחררים לעבוד תוך כדי השלמת לימודיהם. 

2. עוזר רופא 

עוזרי רופא עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם רופאים כדי לאבחן ולטפל בחולים, מה שהופך את זה לקריירה אידיאלית עבור חיילים משוחררים עם עבודת צוות חזקה ויכולות קבלת החלטות. מקצוע זה דורש בדרך כלל תואר שני, אבל תוכניות רבות נועדו להתאים את לוחות הזמנים של אנשי מקצוע עובדים. 

3. פיזיותרפיסט 

פיזיותרפיסטים מסייעים למטופלים להתאושש מפציעות ולשפר את יכולותיהם הפיזיות. קריירה זו יכולה להתאים היטב עבור ותיקים עם ניסיון באימון גופני, כמו גם אלה עם יחסי אנוש חזקים ומיומנויות פתרון בעיות. תואר דוקטור לפיזיותרפיה נדרש בדרך כלל, אך תוכניות רבות מציעות אפשרויות תזמון גמישות. 

טכנולוגיה והנדסה 

מגזרי הטכנולוגיה וההנדסה חווים צמיחה מהירה, ויוצרים ביקוש גבוה לאנשי מקצוע מיומנים. תפקידים רבים בתחומים אלה דורשים את כישורי פתרון הבעיות, יכולת ההסתגלות והחשיבה הביקורתית שיש לחיילים משוחררים. 

1. אבטחת סייבר 

ככל שהטכנולוגיה ממשיכה להתקדם, הצורך באנשי מקצוע שיכולים להגן מפני איומי סייבר חשוב יותר ויותר. חיילים משוחררים בעלי ניסיון במודיעין צבאי, טכנולוגיית מידע או אבטחה יכולים להצטיין בתחום זה. ייתכן שמומחי אבטחת סייבר יצטרכו להמשיך בהסמכות או הכשרה נוספות, בהתאם לתפקיד הרצוי להם. 

מקצועות שכדאי ללמוד

2. פיתוח תוכנה 

מפתחי תוכנה יוצרים ומתחזקים את התוכניות והיישומים שמניעים את העולם הדיגיטלי שלנו. מקצוע זה יכול להתאים היטב לחיילים משוחררים עם כישורי פתרון בעיות חזקים, תשומת לב לפרטים ורקע בטכנולוגיית מידע או מדעי המחשב. למרות שלחלק ממפתחי התוכנה יש השכלה פורמלית במדעי המחשב, רבים לומדים באמצעות משאבים מקוונים, מחנות אתחול או הכשרה תוך כדי עבודה. 

3. הנדסה (מכנית, חשמלית, אזרחית) 

הנדסה היא תחום רחב המציע הזדמנויות קריירה רבות לחיילים משוחררים עם כישורי פתרון בעיות חזקים ורקע במתמטיקה או מדעים. הנדסה מכנית, חשמלית ואזרחית הם רק כמה מהדיסציפלינות הרבות הזמינות. רודף תואר בהנדסה יכול לפתוח דלתות למגוון רחב של תעשיות והזדמנויות עבודה. 

מקצועות שכדאי ללמוד עסקים ופיננסים 

המגזר העסקי והפיננסי מציע מגוון קריירות שיכולות למנף את כישורי המנהיגות, קבלת ההחלטות והתקשורת שפיתחו חיילים משוחררים במהלך שירותם הצבאי. 

1. ניהול פרויקטים 

מנהלי פרויקטים מפקחים על התכנון, הביצוע וההשלמה של פרויקטים, מה שהופך אותו לבחירת קריירה מצוינת עבור חיילים משוחררים עם יכולות מנהיגות ופתרון בעיות חזקות. תפקידי ניהול פרויקטים רבים דורשים תואר ראשון, אך קבלת הסמכה מקצועית לניהול פרויקטים (PMP) יכולה גם להיות מועילה. 

2. תכנון וניתוח פיננסי 

אנשי מקצוע בתחום התכנון והניתוח הפיננסי מסייעים לארגונים לקבל החלטות מושכלות לגבי עתידם הפיננסי. קריירה זו יכולה להתאים היטב לחיילים משוחררים עם כישורי ניתוח ופתרון בעיות חזקים, כמו גם ניסיון בתקצוב או הקצאת משאבים. תואר ראשון במימון, חשבונאות או תחום קרוב נדרש בדרך כלל. 

3. משאבי אנוש 

אנשי משאבי אנוש ממלאים תפקיד מכריע בניהול כוח העבודה של הארגון, כולל גיוס, הכשרה ויחסי עובדים. חיילים משוחררים בעלי יחסי אנוש ותקשורת חזקים יכולים להצטיין בתחום זה. תואר ראשון במשאבי אנוש, מנהל עסקים או תחום קרוב נדרש בדרך כלל, אך אישורים נוספים יכולים גם להיות מועילים. 

מקצועות שכדאי ללמוד על מנת לעסוק בקריירה מקצועית 

מקצועות וקריירה מקצועית מציעים עבודה מעשית מעשית שיכולה להיות מתגמלת ומספקת עבור חיילים משוחררים רבים. קריירות אלה דורשות לעתים קרובות הכשרה מיוחדת או הסמכות אך יכולות לספק הזדמנויות עבודה יציבות ומשלמות היטב. 

1. חשמלאי  

חשמלאים מתקינים, מתחזקים ומתקנים מערכות חשמל בסביבה ביתית, מסחרית ותעשייתית. קריירה זו יכולה להתאים היטב לחיילים משוחררים עם כישורי פתרון בעיות חזקים וניסיון בעבודה עם מערכות חשמל. תוכניות הכשרה חשמלאי זמינים לעתים קרובות באמצעות בתי ספר מקצועיים או חניכות. 

2. אינסטלטור 

אינסטלטורים מתקינים, מתחזקים ומתקנים מערכות אינסטלציה בסביבה ביתית, מסחרית ותעשייתית. קריירה זו יכולה להתאים היטב לחיילים משוחררים עם כישורי פתרון בעיות חזקים וניסיון בעבודה עם אינסטלציה או מערכות מכניות. תוכניות הכשרה לאינסטלטורים זמינות לעתים קרובות באמצעות בתי ספר מקצועיים או חניכות. 

3. טכנאי מיזוג אוויר 

טכנאי מיזוג אוויר מתקינים, מתחזקים ומתקנים מערכות חימום, אוורור ומיזוג אוויר בסביבות מגורים, מסחר ותעשייה. קריירה זו יכולה להתאים היטב לחיילים משוחררים עם כישורי פתרון בעיות חזקים וניסיון בעבודה עם מערכות מכניות. תוכניות הכשרה של טכנאי מיזוג אוויר זמינות לעתים קרובות באמצעות בתי ספר מקצועיים או חניכות. 

שירות ציבורי ואכיפת חוק 

חיילים משוחררים רבים מוצאים התאמה טבעית לשירות הציבורי ולקריירה בתחום אכיפת החוק, שכן מקצועות אלה עולים לעתים קרובות בקנה אחד עם הערכים, הכישורים והחוויות שנצברו במהלך השירות הצבאי. 

1. שוטר 

שוטרים מגנים ומשרתים את קהילותיהם על ידי אכיפת חוקים, תגובה למקרי חירום ושמירה על ביטחון הציבור. קריירה זו יכולה להתאים היטב לחיילים משוחררים עם כישורי מנהיגות חזקים, פתרון בעיות ותקשורת. תוכניות הכשרה לשוטרים זמינות לעתים קרובות באמצעות רשויות אכיפת החוק המקומיות או אקדמיות משטרה. 

2. כבאי 

לוחמי האש מגיבים למקרי חירום, מגנים על רכוש ומצילים חיים על ידי שליטה וכיבוי שריפות. קריירה זו יכולה להתאים היטב לוותיקים עם עבודת צוות חזקה, קבלת החלטות וכישורי פתרון בעיות. תוכניות הכשרה לכבאים זמינות לעתים קרובות באמצעות מכבי אש מקומיים או אקדמיות אש. 

3. מומחה לניהול מצבי חירום 

מומחים לניהול מצבי חירום עובדים עם קהילות וארגונים כדי להתכונן, להגיב ולהתאושש מאסונות טבע ומצבי חירום אחרים. קריירה זו יכולה להתאים היטב לחיילים משוחררים עם כישורי מנהיגות חזקים, פתרון בעיות ותקשורת, כמו גם ניסיון בתגובת חירום או ניהול אסונות. תואר ראשון בניהול חירום או תחום קרוב נדרש בדרך כלל, אבל אישורים נוספים יכולים גם להיות מועילים. 

טיפים למעבר מוצלח לשוק העבודה האזרחי 

מעבר מוצלח משירות צבאי לקריירה אזרחית דורש תכנון, הכנה והתמדה. הנה כמה טיפים שיעזרו לחיילים משוחררים לנווט בתהליך הזה ולמצוא מקצוע מספק: 

1. השתמש במיומנויות הניתנות להעברה 

לזהות את הכישורים והחוויות שנרכשו במהלך השירות הצבאי שניתן להעביר לקריירה אזרחית. היו מוכנים לתקשר מיומנויות אלה הניתנות להעברה ביישומי עבודה, ראיונות ושיחות נטוורקינג. 

2. להמשיך השכלה נוספת או הסמכות 

שקול רודף השכלה נוספת או הסמכות כדי לשפר את סט הכישורים שלך ולהגדיל את הסחירות שלך בשוק העבודה. חקור את הדרישות הספציפיות למקצוע הרצוי שלך ולחקור אפשרויות חינוך גמישות, כגון קורסים מקוונים או תוכניות במשרה חלקית. 

3. רשת ובניית קשרים 

נצל הזדמנויות נטוורקינג כדי ליצור קשר עם חיילים משוחררים אחרים, אנשי מקצוע בתעשייה ומעסיקים פוטנציאליים. השתתף באירועי נטוורקינג, הצטרף לאיגודים מקצועיים והשתמש בפלטפורמות מדיה חברתית כדי להרחיב את הרשת המקצועית שלך. 

4. התאימו קורות חיים ומכתב נלווה להגשת מועמדות לעבודה אזרחית 

תרגם את הניסיון וההישגים הצבאיים שלך למונחים אזרחיים בקורות החיים ובמכתב הנלווה. הדגישו את כישוריכם הניתנים להעברה, השכלתם והסמכותיכם הרלוונטיים למשרה אליה אתם מגישים מועמדות. 

5. התכוננו לראיונות והתייחסו לניסיון הצבאי 

התכוננו לראיונות עבודה על ידי תרגול שאלות נפוצות בראיון, חקר החברה וזיהוי דוגמאות מהשירות הצבאי שלכם המדגימות את כישוריכם לתפקיד. היו מוכנים להתייחס לניסיון הצבאי שלכם באופן שקשור לתפקיד האזרחי שאתם עוסקים בו. 

לסיכום, המעבר משירות צבאי לחיים אזרחיים יכול להיות תהליך מאתגר, אך עם תכנון קפדני וחקירה של מקצועות שכדאי ללמוד, חיילים משוחררים יכולים למצוא קריירה מספקת ובת קיימא. על ידי הכרה במיומנויות שפותחו במהלך השירות הצבאי, ניצול המשאבים הזמינים וקבלת החלטות מושכלות לגבי עתידם, חיילים וחיילות לשעבר יכולים לנווט בהצלחה בשוק העבודה ולבנות קריירות מתגמלות בתחומים הנבחרים שלהם.